maradns

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 23 Sie 2004, 12:40:47 CEST

On Mon, Aug 23, 2004 at 11:51:26 +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Jak sa dla obu bazy skonfigurowane, to ktory sie podepnie do portu 53 ?

Pierwszy uruchomiony.

> A skad pozostale maja wiedziec, ze nie powinny startowac ?

Niepodbindują się do portu.

> Bo jezeli proces sie forkuje, to pewnie nie zwroci bledu, powstanie plik
> lock, moze nawet .pid itd.

A jak skonfiguruję wszystkie usługi do słuchania na tym samym porcie to
która się uruchomi i co zrobi reszta? Brak konfiguracji to TAKŻE błędna
konfiguracja.

> A moze nawet wysypie przy starcie tego, co wystartowal wczesniej.

Jak admin dupa to śmiechu kupa.

> Zaimplementowanie dobrego rozwiazanie w rc.scripts i %post/%preun nie jest
> IMO trywialne i lepiej z tym tematem poczekac do Th, a przynajmniej do

Lepiej ten temat olać.

> momentu, gdy sie dorobimy porzadnego projektu tego zagadnienia.

Zrobisz to sam!? Bo ja nie zamierzam tracić ani minuty na tworzenie
'Admin wizarda'. To jest zadanie ADMINISTRATORA. I ani Tobie ani mi NIC
do tego, co on sobie instaluje.
Za to w tym momencie mimo (zamierzenia) dobrej konfiguracji - bez
nodepsowych czarów postawić się dwóch serwerów nie da. AFAIR Sergiusz
poprawił thttpd, ale to nie powinno być blokowane na poziomie pakietów
tylko /dev/brain osoby odpowiedzialnej za maszynę.

> Robienie na "hura" to nie jest dobry pomysl.

Dorabianie AI tylko po to, żeby ladmin nie narzekał, to nie jest dobry
pomysł. Powodzenia i nie zapomnij o ntsysv - różne demony mogą działać
na tych samych portach, ale w innych runlevelach...

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/