[AC] shfs

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Nie, 29 Sie 2004, 14:59:34 CEST

On Sun, 29 Aug 2004, [ISO-8859-2] Paweł Gołaszewski wrote:
> tak - to mój mały skrypcik mountujący co trzeba, żeby nie pisać z
> palca...

> Sprawdź z ftp-a.

Coś się wyjaśniło.

_Działa_ jeżeli loguje się po kluczach.
_NIE_ działa jeżeli próbuje się logować hasłem. Wtedy usiłuje wywołać
askpass. Teraz:
* lokalizacja askpass jest u nas chyba zła:
# rpm -ql openssh-gnome-askpass-3.8.1p1-1
/usr/lib/openssh/ssh
/usr/lib/openssh/ssh/ssh-askpass
Tymczasem szukany jest w /usr/lib/openssh/ssh-askpass.
W cvs-ie widzę, że jest zrobiony link, więc to jest poprawione...

* nawet jeżeli askpass jest w odpowienim miejscu albo ustawi się zmienną
to wskazującą:
ssh_askpass: exec(/usr/lib/openssh/ssh/ssh-askpass): Permission denied
Dlaczego?
$ ls -ld /usr/lib/openssh
drwx------  3 root root 16 2004-08-29 14:39 /usr/lib/openssh

Pytanie - czy nie wartoby tutaj dodać o+x? Nie wiem jednak czy to
najlepszy pomysł...

* Nawet jeżeli jest dostęp do tego pliku:
(process:4624): Gtk-WARNING **: This process is currently running setuid or setgid.
This is not a supported use of GTK+. You must create a helper
program instead. For further details, see:

    http://www.gtk.org/setuid.html

Refusing to initialize GTK+.

Dlaczego? Bo shfsmount jest +s...

Z kolei jeżeli zrobię -s to (po wszystkich operacjach powyżej) askpass się
uruchomi, ale nie ma już możliwości podmountowania...

W sumie nie  wiem co z tym bałaganem zrobić. Po kluczach działa, uważam,
że do katalogu należałoby dać o+x, ale co zrobić z resztą - nie mam
pojęcia. Jakiś wrapper?

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost