x11 a s3 ;)

The Undefined undefine w aramin.net
Wto, 31 Sie 2004, 17:04:42 CEST

Mam troszkę starszych komputerów z kartami S3 Vision 968. Zmiana kart
oczywiście nie wchodzi w rachubę. I teraz.. próba skorzystania z drivera
s3 z dystrybucji X11 kończy się niepowodzeniem. Konfiguracja xorg.conf:

Section "Device"
        Identifier  "Card0"
        Driver      "s3"
        BusID       "PCI:0:10:0"
EndSection

na czymś taki już prawie wstaje, wywala się dopiero przy:

(II) Loading /usr/X11R6/lib/modules/libramdac.a
(II) Module ramdac: vendor="X.Org Foundation"
        compiled for 6.7.0, module version = 0.1.0
        ABI class: X.Org Video Driver, version 0.7
(--) s3(0): Cannot determine IBM RAMDAC type, aborting
(EE) s3(0): Ramdac probe failed

karta to:
00:0a.0 VGA compatible controller: S3 Inc. 86c968 [Vision 968 VRAM] rev 0 (prog-if 00 [VGA])
        Flags: stepping, medium devsel, IRQ 11
        Memory at 10000000 (32-bit, non-prefetchable) [size=64M]
        Expansion ROM at 7f000000 [disabled] [size=64K]

ostatnie Xy na ktorych dzialalo to bezproblemowo na sterowniku S3 byly
to 3.3.6, pozniejszych jak do tej pory nie udalo mi sie skonfigurowac
inaczej niz na vesa. A to przy dluzszej pracy jest strasznie
niewygodne(kiepskie odswiezanie itepe).
Ma ktos jakis pomysl co moge sprobowac ruszyc?
o co chodzi z tym RAMDAC-em? ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała