SPECS: obconf.spec - BR: pkgconfig, startup-notification-devel

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 3 Gru 2004, 00:14:10 CET

On Thu, Dec 02, 2004 at 10:38:22PM +0100, Fryderyk Dziarmagowski wrote:
> On Thu, 2 Dec 2004 22:07:28 +0100
> Jakub Bogusz <qboosh w pld-linux.org> wrote:
[...]
> _Znakomita większość_ programów wymagających gtk+2-devel wymaga
> pkgconfig. Czy nie jest to wystarczający argument za uproszczeniem sobie
> życia? Czy tok myślenia PLD ma się sprowadzać do BRs czy ku budowaniu i
> kształtowaniu odpowiedniego środowiska do pracy developera?

Programisty sprawa, czego chce używać - czy woli pkgconfig, czy
np. AC_CHECK_LIB i szukanie nagłówków.
autoconfa wymaga dużo więcej pakietów (coś ponad 1000 speców?), a nie
jest wymagany przez glibc-devel czy nic w tym rodzaju - tylko przez
pakiety faktycznie go używające.

Szukanie zależności od pkgconfig w gtk+2 jest zresztą nietrafione
- gtk+2 wymaga gliba2, który z pkgconfigiem jest powiązany w dokładnie
ten sam sposób.
Sam kiedyś chciałem dopisywać R: pkgconfig do glib2-devel - ale
ostatecznie uznałem, że zależności mają być w faktycznym miejscu ich
występowania.