tpop3d, quota i dotfile-locking

Jaroslaw Koszuk jkoszuk w ics.p.lodz.pl
Pon, 6 Gru 2004, 23:43:11 CET

Witam,

jakiś czas temu natknąłem się na następujący problem: jeśli na
filesystemie, na którym znajduje się mailspool zabraknie miejsca, lub
użytkownik przekroczył quotę, okaże się że nie jest możliwe pobranie poczty
za pomocą pop3 (a w efekcie zwolnienie miejsca). Dzieje się tak, jeśli
tpop3d jest skompilowany z opcją --enable-dotfile-locking (która jest
domyślna, czyli w PLD jest tak właśnie skompilowany). Ponieważ nie bardzo
jest możliwe domyślne skompilowanie tpop3d z wyłączoną tą opcją (z powodu
tego, że może to psuć synchronizację, gdy inne programy korzystają z
dotfile-locking), zdecydowałem się na dodanie do pliku konfiguracyjnego
opcji pozwalającej wyłączyć ten sposób blokowania.

Patcha wysłałem autorowi programu, jednak jak na razie brak odpowiedzi, czy
zostanie on włączony.

Do czego zmierzam... chciałbym włączyć tego patcha do dystrybucji. Czy ktoś
ma coś przeciwko temu? Jeśli nie, zrobię to w ciągu najbliższych kilku dni.

Pozdrawiam, Jarek

Jarek Koszuk <jkoszuk w ics.p.lodz.pl>
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagi fhtagn
Key fingerprint = 6C3C 9E89 B962 BF9D DAB6  E78B C563 22B9 073C 780E