płyty z chipsetem intela

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Czw, 9 Gru 2004, 09:22:30 CET

Zauważyłem dosyć dziwne zachowanie się systemu na płytach z chipsetem
intela. Chodzi dokładnie o DM'y.

Może od początku.

Mam w domu na deksktopie Intela BX 440 i czasem, choć dość często gdy
gdm wstanie nie reaguje na klawiaturę. Znaczy reaguje na SysRq ale na
nic więcej. Przejście na konsole tekstową powoduje zabicie Xów i
uruchomienie ich od nowa. Po restarcie czasem jest ok, ale
niekoniecznie. To sie nasiliło ostatnio na kernelach 2.6, ale na 2.4 tez
występowało. Myślałem, że to wina moje komputera, bo mam trochę
modyfikowany bios itd.

Ale ostatnio w firmie zrobiliśmy sobie "PLD ltsp" i tam dzieje się
dokładnie to samo. Dodatkowo zauważyliśmy, że xdm i kdm w
przeciwieństwie do gdm'a nie wstają wcale tylko czekają na nacisniecie
klawisza. Strace pokazuje " read(?, ".
Po naciśnięciu klawisza jest ok. Jako workaround zrobilismy w rc.local
echo "wstawaj debilu" > /dev/psaux i to pomaga.

Dodam, że oryginalny ltsp tego nie ma, mandrake tez nie.

Mandrake na tych plytach jest ok.

Aha, jeszcze jedno to sie dzieje na i440 i i845, wiec nie jest to
samotny problem jednego chipsetu.

TiweK