[Ac] po dzisiejszym upgrade - montowanie

Marcin Krzyzanowski krzak w hakore.com
Pią, 10 Gru 2004, 10:16:48 CET

Witam,

Juz wczesniej doskwierał mi problem montowania roznych dysków przez
uzytkownika nie będącego rootem. Ale po dzisiejszym upgrade przestało mi
  działać montowanie wolumenu novelowego, musze sie w tym celu
przełączać na roota lub dac mu +s. Teraz juz sie nie da nic zamontować
chyba, albo jesli jest inaczej to bede wdzieczny za wskazowke jak to zrobić.

# cat /etc/fstab | grep ncpfs
SERWER_NOVELA/LOGIN  /mnt/novell     ncpfs
user,ipx,mode=644,codepage=cp852,iocharset=iso8859-2,gid=1000,uid=500  0
       0

ponadto, jak zamontować partycje vfat aby grupa miała prawa zapisu, ale
w praktyce bo proby z gid,uid i rw nie dają dobrego efektu.

Jest to o tyle niewygodne ze nie moge sobie poprostu podłączyć
urządzenia i zamontować np. iPoda albo pendrive tylko musze jakieś
ćwiczki robić przełączając się w te i we wtę i jak z innego usera to
zmieniać niewiadomo gdzie. Czy naprawde nie da sie tego zrobić używalnie
dla usera nie będącego rootem. ?

--
Marcin Krzyżanowski