pine

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 10 Gru 2004, 12:50:10 CET

The Undefined <undefine w aramin.net> [10-12-2004 01:28]:
> userzy sobie poradza ;)
> prosciej jest sobie samemu sciagnac/zbudowac jave niz robic to a
> nastepnie budowac fafnascie bibliotek..
> Chociaz z drugiej strony zastanawiam sie.. co nam da sama java?

Dla mnie PLD to platforma [1], nie zbiór aplikacji.  Da nam stado
różnych bibliotek (tych, które możemy rozprowadzać).  Korzyści:
prostsze budowanie pakietów ręcznie, ułatwienie życia ewentualnym
producentom aplikacji komercyjnych, chcących wspierać PLD.

[1]  Platforma Leniwych Developerów? ;-)

> jedyny pakiet ktory od reki mi przychodzi na mysl to eclipse. Ale
> takiego np tomcata juz nie zrobimy, bo wymaga on po drodze kilka
> pakietow ktore sa dostepne wylacznie w wersji binarnej...

Które to?

> Co wiecej z tego co się bawiłem - część z nich nie kompiluje się pod jdk
> 1.5

Bywa.

> Pytanie tez ktora java? suna? Jest tylko na ix86 i amd64. Dla amd64 bez
> flasha i wylacznie 1.5 Co z ppc/sparc?
> blackdowna dla sparc? beta...
> ibm-a dla ppc? nie ma pluginu flasha ;) oraz tak jak blackdown tylko
> 1.4...

Propozycja: java-sun 1.5 na x86 i amd64, pies trącał flasha na amd64.
Nowy katalog "java" (noarch) na FTP, znaczenie podobne do main; trafiają
do niego (z ready lub java-ready, jeśli ich obecność w ready przeszkadza,
ale IMHO to zbędna komplikacja) pakiety, które: a) mają R: jre, b)
mają R spełniane wyłącznie przez pakiet z tego katalogu.

ppc/sparc: jak i na innych architekturach, użytkownik i tak musi sobie
zorganizować maszynę wirtualną we własnym zakresie.  Są dla nich dostępne
binarki noarch, teoretycznie powinny działać; jeśli teoria rozmija się
z praktyką -- cóż, pech, regresu nie ma i to nie my psujemy.

Wiem, że to śmierdzi hackiem, ale lepiej tak niż wcale.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]