kodowania opisów

Paweł Sakowski saq w pld-linux.org
Pią, 17 Gru 2004, 20:50:40 CET

On Thu, 2004-12-16 at 20:22 +0100, Jacek Konieczny wrote:

> to właśnie proponowałem. Znaki które się nie przekodują zostają bez
> zmian.

Raczej nie znaki tylko całe teksty (1. trudno będzie zaimplementować
częściowe przekodowanie stringa, 2. zrobi się groch z kapustą --
mieszany encoding w jednym stringu).

Jeśli o mnie chodzi to może tak być.

Czyli plan byłby taki:

- ogłosić, że w specach PLD company standardem jest UTF-8
- dorobić do librpm przy odpytywaniach przekodowanie stringów z UTF-8 na
locale jeśli jest wykonalne, bez zmian jeśli nie jest; udokumentować że
rpm -q dla starych speców może zwracać śmieci (chociaż w 99.9% nie
będzie)
- dorobić do rpmbuild albo buildera (raczej rpmbuild) sprawdzanie, które
będzie marudzić jeśli taki dostanie speca nie-UTF-8 (#def marudzić:
docelowo odmawiać budowania (z możliwością override ofkorz), żeby
buildery nie produkowały paczek obsolete)
- spytać havnera czy chce UTF-8 w Ac; jeśli nie chce, poczekać na
rozbranchowanie HEAD<->AC-branch
- przekodować z automatu spece z -rHEAD, -rDEVEL i ew. -rAC-branch

Takie rozwiązanie wszystkim pasuje?

--
Paweł Sakowski <saq w pld-linux.org>
PLD Linux Distribution