HOME_ETC and XDG_CONFIG_HOME

Paweł Żurowski pzurowski w pld-linux.org
Pon, 20 Gru 2004, 15:00:00 CET

Dnia 20-12-2004, pon o godzinie 12:21 +0100, Marcin Krzyzanowski
napisał(a):
> [...]

HOME_ETC ma ta przewage, ze jest przezroczyste, a XDG_* wymagaja
odpowiednich katalogow w ~/ w przypadku nieustawienia zmiennych. Tzn.
jak przerobie jakas aplikacje, by korzystala z HOME_ETC, to userom
niekorzystajacym z tego nic sie nie stanie, bo ich konfigi nadal laduja
w ~/, a w tym drugim (XDG_*) przypadku, nagle sie okaze, ze tych
konfigow nie ma, mimo iz plikiw w ~/ sa. (bo oczekuje ich ~/.config/).

> damn.. pomyliłem zmienne bo są dwie.
> XDG_CONFIG_HOME, XDG_CONFIG_DIRS do konfiguracji (GLIB:
> g_get_user_config_dir(s))
>
> oraz
>
> XDG_DATA_HOME, XDG_DATA_DIRS do danych (GLIB: g_get_user_data_dir(s))
>
> jest jeszcze XDG_CACHE_HOME XDG_CACHE_DIRS

jest tylko XDG_CACHE_HOME, nie ma XDG_CACHE_DIRS (no bo i po co ;))

> szkoda ze ostatnio strona freedesktop.org ma spore problemy z
> wysiwetlaniem zawartości bo linki nie działają albo znikaja i sie
> pojawiają. W tej chwili pozostaje wierzyc ze ta specyfikacja istnieje.

pozdrawiam
-pawel

p.s. mam nadzieje, ze zapadnie decyzje, jaki standard obowiazuje, jaki
ma byc obsolete, itd. itp. dla kazdej z linii ra/ac/th (w ra pewnie bez
zmian hawk?, jak w ac havner?)

--
Pawel Zurowski