Prywatny builder

Adam Gołębiowski adamg w biomerieux.pl
Wto, 21 Gru 2004, 00:19:39 CET

On Mon, Dec 20, 2004 at 11:56:21PM +0100, Charles wrote:
>   Mam zamiar postawić u siebie builder na athlonie (chroot).
> Gdzie mogę znaleźć informacje JTZ?
> Znalazłem jedynie PLD-doc/PLD-Builder-mini-HOWTO,
> ale to raczej nieaktualne, a ja mam już dosyć ślęczenia nad configami,
> makefilami itp. żeby doszukać się wszystkich BR (a i tak najczęściej zawsze
> czegoś brakuje).

Jeśli to ma być tylko lokalny builder, to najprostsza metoda (którą
stosuję):

	# mkdir /chroot
	# poldek --root /chroot -i rpm-build sudo poldek cvs vim shadow sudo
	# vim /etc/sysconfig/system
	(dodajemy /chroot do zmiennej SYSTEM_CHROOTS)

	# chroot /chroot
	(jesteśmy wewntątrz chroota)

	# vim /etc/resolv.conf
	# useradd -m builder
	# visudo
	(ustawiamy uprawnienia dla buildera - ja ustawiam bezhasła)

	# mount /proc
	# /bin/su - builder
	$ cvs -d:pserver:cvs w cvs.pld-linux.org:/cvsroot login
	(pac enter)
	$ cvs -d:pserver:cvs w cvs.pld-linux.org:/cvsroot get rpm
	(przerywamy za pomocą ctrl-c gdy zacznie nam ciągnąć SOURCES)

	$ cd rpm/SPECS
	$ ./builder nasza_paczka
	(wywala listę brakujących zależności)
	$ sudo poldek -i brakujące_zależności

I tyle. Jak dla mnie bardzo wygodne. Można niby przekazać builderowi
paramter -R (--fetch-build-requires), ale u mnie nie za bardzo to chce
chodzić.