python - nadal łamie FHS

Radosław Kintzi rakin w pop.e-wro.pl
Nie, 26 Gru 2004, 14:08:28 CET

Jakub Bogusz napisał(a):

>Druga rzecz (może pomocna) - w nowym swigu napotkałem coś takiego
>(zamiast naszej łaty python-lib64):
>
>    PYLIBDIR=`($PYTHON -c "import sys; print sys.lib") 2>/dev/null`
>    if test -z "$PYLIBDIR"; then
>      # older versions don't have sys.lib  so the best we can do is assume lib
>      PYLIBDIR="lib"
>    fi
>
>Niestety python nawet 2.4 nie rozumie sys.lib - jest to tylko w łacie
>z Mandrake'a (i może innych dystrybucji), zwraca "lib" lub "lib64".
>Ale mogłoby się i nam przydać, bo gdyby użyć w distutils, to nie byłoby
> [...]
W załączniku poprawiony patch z Mandrake'a. Nakłada się na i buduje z
Pythonem 2.4. Powinien być nakładany zamiast python-lib64 niezależnie od
architektury.

$ python -c "import sys;print sys.lib, sys.arch"
lib i386

Zaraz (no może za chwilę) przebuduje jeszcze na amd64 i wykonam taki
prosty test. Potem proponuje dodać do python.spec z rel 2.9 i potestować
budowanie pakietów na różnych arch. Może trzeba przeprowadzić inne
testy? - ja na nic jeszcze nie wpadłem.

To co może wymagać poprawki, to configure.in wykrywające czy lib czy
lib64 oraz sprawdzające arch - nie wiem czy takie testy są u nas
wystarczające (to i386 na moim athlonie dziwnie wygląda).

Zauważyłem też, że kiedy getpatch.c poprawiłem tak jak w Mandrakeu, to
Python miał problemy ze ścieżkami (/usr/lib/lib-dynload zamiast
/usr/lib/python2.4/lib-dyload), a to oznacza, że u nas LIB_PYTHON jest
przy kompilacji tego pliku zdefiniowane, a w Mandreaku pewnie nie, bo
też mieliby ten problem. Nie namierzyłem jeszcze gdzie to u nas jest
definiowane i podejrzewam, że bedzie trzeba zrobić #undefine (lub też
przy definiowaniu dodać ficzer detekcji lib64), żeby to zadziałało (na
amd64).

Pozdr,
Radek