iproute2 i htb

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Czw, 5 Lut 2004, 13:14:37 CET

On Thu, Feb 05, 2004 at 12:35:47 +0100, undefine w aramin.net wrote:

> tak.
> A wszelkie automaty do tego celu probojace przeniesc np 5GB
> /home/services na 100MB / imho powinny byc conajmniej wylaczone.

Hint: symlink plus echo w %post. A dla rzeczy niedorobionych to są
branche.

> PLD jest dla administratorow a nie klikaczy ktorym sie wszystko samo
> robi.

Jasne... Kiedyś ponoć można było aktualizację do crona wpisać, teraz
boję się zdalnie aktualizować połowę rzeczy, żeby nie stracić dostępu do
maszyn z jakimś cudnym komunikatem. Gdzie jest jakiś działający kernel
2.4!? 2.4.22 panikuje przy reiserfs, z kolei 2.4.24:

poldek> install --test kernel-2.4.24-0.3 iptables
Processing dependencies...
error: iptables-1.2.8-1 w 2.4.21_1.6: req kernel(netfilter) = 1.2.8 not found

no i wczoraj mogłem dodatkowo zademonstrować walory PLD jako środowiska
budowlanego na routerze dla 200 osób. Dobrze, że mamy tam kilka Mbps,
Ath800 i kilka GB dysku, bo zbudowanie tego pakietu wymaga m.in.
kernel-headers i kernel-sources, które do małych nie należą.

I przy okazji: /etc/sysconfig/static-nat zawiera takie coś:

# <IP>[/<mask>]		via <IP>
[...]
# 192.168.2.1/24	via 1.1.1.1

a /etc/sysconfig/network-scripts/functions.network:

[...]
if [ -r /etc/sysconfig/static-nat ]; then
        if [ "$1" = "on" ]; then
                grep "^[0-9]" /etc/sysconfig/static-nat | while read src via dst; do
                        /sbin/ip route add nat $dst via $src
[...]

to na pewno działa!? Bo mi narzekał, że zamiast "192.../24" wolałby
IP.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/