Uruchamianie X przez ssh

Karol Krenski pldmimooh w inf.sgsp.edu.pl
Pią, 6 Lut 2004, 07:35:28 CET

Witam,

Mamy tu laboratorium składające się z 16 komputerów. Konfiguruję hurtem
całość i chciałbym przetestować czy pulpity użytkowników dobrze
wyglądają. Chciałbym logować się po ssh kolejno do każdego komputera i
uruchamiać startx, tak żeby uruchamiały się kolejne X serwery.

Lokalnie startx działa, ale po ssh otrzymuję PAM error i szukam sposobu
na obejście tego. Wiem, że mogę przejść na konto roota i wtedy uruchomić
X serwer, jednak nie urządza mnie taka opcja (chodzi o obejrzenie
pulpitu danego użytkownika, a nie pulpitu roota). Gdzieś maleńki wpis w
jakimś tajemniczym pliku na pewno...

Z góry dziękuję za pomoc,
mimooh