mysql: jak się z usera połączyc i gdzie są doce

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 7 Lut 2004, 21:51:11 CET

On Sat, Feb 07, 2004 at 09:15:14PM +0100, Mariusz Kryński wrote:

> daj chmod o+x /var/lib/mysql
> Może sensowne było by ustawienie takich uprawnień na domyślne - bez tego
> nie chce się łączyć php do bazy...

Tam jest teraz gniazdo... nie wiem czy to dobry pomysł, żeby każdy mógł
testować, jakie pliki są w katalogu mysql-a.

Drugi - dużo poważniejszy - problem jest z umieszczeniem mysqld.conf
w katalogu "klastra".

Uprawnienia są takie:
drwxr-x--x    4 mysql    mysql        1024 2004-02-07 21:34 /var/lib/mysql

Nie ma przy tym znaczenia, że mysqld.conf ma 600,root,root - użytkownik
mysql może ten plik usunąć i utworzyć własny.
mysqld działa standardowo jako mysql - czyli ma prawo podmienić ten plik,
w szczególności na taki z "user=root" w sekcji mysqld.
I przy następnym uruchomieniu mysqld działa jako r00t...

Do poprawki.