pld-i686-nptl [unofficial]

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Nie, 8 Lut 2004, 23:35:52 CET

On Sun, Feb 08, 2004 at 22:45:13 +0100, Paweł Sikora wrote:

> wrzuca wrzuca.
> proste pobieranie kodu jest szybsze niz skakanie
> po upakowanym (vide -Os) kodzie.

Jassssnee, a świstak siedzi... Porównaj sobie czas 'skakania' po kodzie
z cache z czasem 'prostego pobierania' z RAM-u. Kapitol... - miałeś może
do czynienia z dr. Wiśniewskim, którego laboratoria pewnie z okna
widzisz? To przejdź się do niego i zapytaj, ile dodatkowych cykli
magistrali potrzeba na przeczytanie z adresu źle alignowanego, ile cykli
zajmuje zwykły odczyt i dlaczego tak lubimy i szanujemy każdą linijkę
cache.

> kompilowalem sobie rozne benchamrki na -Os oraz -O2 -funroll-all-loops
> i -Os wysiada.

LOL Skompiluj sobie te benchmarki z -O3, będzie jeszcze szybsze. Różnica
między benchmarkiem a KDE/OO/Mozillą jest taka, że benchmark nawet
odrolowany mieści się w dużej mierze w cache, a te drugie mimo -Os się
nie zmieszczą. Zresztą co ja będę tutaj długo mówił - odpal valgrinda
(tylko ten NPTL może trochę mieszać) i sobie popatrz na wartość cache
miss ratio. Dopóki ona nie rośnie to możesz rozwijać kod.

>pozatym -Os w polaczeniu z -fomit-frame-pointer
> dla kodu C++ powoduje tragiczne puchniecie kodu (jakis bug w g++?).

Sprawdzałeś to czy wyczytałeś? Bo ja wyczytałem. I się okazało, że
'tragiczne'==5%. A mimo to tyle samo dawało to wydajności NA PLUS (przy
czym dotyczy samego frame pointera, -Os to osobna historia).

> mozesz sobie sadzic co chcesz :)
> ja widze ze mi szybciej dekstop dziala i do zadnego -Os
> mnie nie przekonasz, bo juz probowalem kiedys.

Stary, zmieniłeś LT na NPTL, KDE z 3.1 na 3.2 i będziesz wmawiał, że to
optymalizacje? Możesz zbudować wersję z -Os? Do DS14 mam niedaleko,
przyjdę się przekonać na własne oczy.
Co do widzenia - przed chwilą się skończyło 'Nie do wiary' na TVN-ie,
wiesz jakie fajne rzeczy ludzie widzą? Ciekawe co za zielsko mają...

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/