RFC: grupa "logs", user "stats"

Śro, 11 Lut 2004, 22:00:26 CET

=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Go=B3aszewski?= wrote:

> e-e.
> To mi śmierdzi debianem i czymś podobnym w dpkg. Kiedyś mi się to
> podobało, ale tak naprawdę to jest to prosta droga do dziur i bałaganu na
> własne życzenie. Dobre uprawnienia muszą być w distro.

A jak zrealizujesz w distro osobne grupy uprawnien do:
- CD-ROMow ATAPI
- myszek
- modemow
- RS-owych czytnikow kart magnetycznych
?

Przeciez z punktu widzenia rpm-a /dev/ttyS0 to jest ten sam plik i rpm nie
moze mu nadac uprawnien zaleznych od tego, jaki sprzet jest do niego
podpiety.

Wsparcie dla takich "zmienionych" uprawnien mozna by niewielkim kosztem
dodac do rc-scripts. I nie widze przeciwskazac, zeby skrypt za te zmiany
odpowiedzialny wypisywal przy starcie wielkimi literami z jakich na jakie
uprawnienia zmienia. stop moglo by przywracac oryginalne uprawnienia (np. na
podstawie bazy rpm-a).

A co do grzebania poza /dev, to sie z toba zgadzam. Nie widze obecnie
wystarczajacego merytorycznego powodu ku temu.

  phone (48)(58) 347 14 61