RFC: grupa "logs", user "stats"

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 11 Lut 2004, 22:15:58 CET

On Wed, Feb 11, 2004 at 09:30:43PM +0100, Paweł Gołaszewski wrote:

> hhmmm....
> To może fakt.

> e-e.
> To mi śmierdzi debianem i czymś podobnym w dpkg. Kiedyś mi się to
> podobało, ale tak naprawdę to jest to prosta droga do dziur i bałaganu na
> własne życzenie. Dobre uprawnienia muszą być w distro.

A jak chcesz zrobić dobre uprawnienia dla CD-ROM-ów, nagrywarek, portów
szeregowych itp. z uwzględnieniem lokalnej konfiguracji?
Przez to dev nie daje się normalnie uaktualniać (rzadko to robię, mam
zapisany wynik rpm -Va i ls -l dla zmienionych plików do ręcznego
przetwarzania potem).
A w dev w Ra była dziura (możliwość robienia screenshotów /dev/fb*
z dowolnego użytkownika). Kto nie uaktualnił, ma nadal.

Podobne dodatkowe uprawnienia o lokalnej specyfice mogą dotyczyć np.
logów (grupa albo acle pozwalające na wgląd do _niektórych_ plików dla
wybranych użytkowników).