[xfree86] usb - jest, ale nie ma...

Paweł Sikora pluto w ds14.agh.edu.pl
Czw, 12 Lut 2004, 09:54:56 CET

On Thursday 12 of February 2004 09:39, Jakub Bogusz wrote:

> Nie jest gdzieś indziej definiowane?
> Jak nie, to trzeba dodać.

dorzucilem sobie do xf86site.def takie wpisy
i puscilem budowanie x'ow z libusb-devel.

#define HasLinuxInput		YES
#define UsbMouseSupport		YES
#define HasLibUsb		YES

> Trzeba sprawdzić, czy to nie jest tylko alternatywna metoda (w stosunku
> do /dev/usb/* czy /dev/input/*) - libusb daje dostęp do urządzeń USB
> bez sterowników urządzeń w jądrze.

moze i alterantywna, ale dostep przez protokol ExplorerPS/2
poprzez urzadzenie /dev/input/mouse0 do logitecha-mx500 nie pozwala
na rozroznienie wszystkich 10 logicznych klawiszy.

o ile podpiecie mx500 do PS/2 powoduje, ze jeden klawisz
w ogole nie jest oodbierany przez X'y, tak juz zapiecie na usb
dalo mi sygnaly od wszystkich klawiszy.
teraz sprobuje sie poprzez protokol usb podpiac
do /dev/usb/rio500 (664,root:ttyS) i mam nadzieje ze bedzie lepiej.

przekopalem juz troche gugla i nt. usb to wszyscy milcza.
zawsze tylko protokol ExplorerPS/2 & IMPS/2.

--
The only thing necessary for the triumph of evil
  is for good men to do nothing.