[jasio@jcentrum.net: Re: problem z rc-scripts (chyba)]

Czw, 12 Lut 2004, 11:41:03 CET

Dnia Thursday 12 of February 2004 10:16, Robert 'dzeus' Graużenis napisał:
> Mam wpisać do bugs.pld-linux.org czy ktoś się tym problemem (z
> flushowaniem interfejsów) zajmie? Trochę wk... jesli maszyna nie
> kładzie się za każdym razem, jest to nie do przyjęcia, a poniższe
> zmiany (odnośnie dhcp) wypadało by lepiej przetestować, nie każdy ma
> BOOTPROTO=none.
Dopisz aczkolwiek nie wiem kto się tym zajmie zwłaszcza, że u mnie problem nie
występuje (dokładniej to występował do momentu dodania workarounda na zwalone
iproute2:

        * sysconfig/network-scripts/ifdown,
          sysconfig/network-scripts/ifdown-br: - first flush addresses and
          then down interface. Previously things were done in reversed
          order and that caused problems on 2.6 kernels (ip flush was
          hanging). Additionaly things are now done in sync with how it's
          done in set_down_loopback().
)

Jeśli dhcpcd przy stopowaniu downuje interfejs to mamy przyczynę - po minięciu
1s (sleep 1)  ip flush jest już robione na zdownowanym interfejsie i ów ip
się zapętla.

Może gdzieś są łatki na tą przypadłość iproute - trzeba poszukać.

--
Arkadiusz Miśkiewicz     CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org, 1024/3DB19BBD, JID: arekm.jabber.org, PLD/Linux