/etc/group i pam

Nie, 15 Lut 2004, 21:13:27 CET

Marcin Krzyzanowski wrote:
> wlasnie mialem dziwny problem, czy to tak zawsze bylo ze :
> /etc/group
>
> linijka :
> wheel::10:root,krzak
>
> jesli na koncu dojdzie spacja, ktorej nie widac na pierwszy rzut oka, to
> juz nie przydzieli do wheel, ledwo to zauwazylem, jednak wydaje mi sie
> to jakim przeoczeniem przy parsowaniu, czy raczej sie myle ?

Chodzi ci o to, ze wtedy do grupy wheel nalezy (nieistniejacy,
nieprawidlowy) uzytkownik 'krzak ' ?

Jesli robi to jakis program typu usermod, to jest to ewidentny blad.
A jesli $EDITOR, to root jest sam sobie winien...

Separatorami w tym pliku sa: ':', ',' i '\n'.
Spacja sie do nich nie zalicza.

  phone (48)(58) 347 14 61