[rpm] jak ten cudak rozpoznaje architekture?

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 24 Lut 2004, 22:22:47 CET

On Tue, Feb 24, 2004 at 09:51:18PM +0100, Paweł Sikora wrote:

> a to niby czemu?
> arch. i686 zawiera w sobie mmx

Nie. Większość procesorów z tej architektury tak, ale nie wszystkie.
Nie mam teraz w zasięgu ssh maszyny z ppro, żeby pokazać /proc/cpuinfo,
ale udało mi się wygooglać:
http://search.cpan.org/src/JSTOWE/Linux-Cpuinfo-1.5/proc/cpuinfo.x86_smp

(zresztą też nie każde i686 ma cmov, vide (starsze?) VIA C3 - ale tutaj
 straty byłyby na tyle duże (kod dla i586 i i686 by się prawie nie
 różnił), że na po prostu na te modele C3 nie można kompilować
 z -march=i686, trzeba -march=i586 albo -march=c3)