Jak usunąć / podmienić pewien ciąg znaków w pliku ?

Pią, 27 Lut 2004, 14:33:16 CET

On Friday 27 of February 2004 14:14, Karol Krenski wrote:

> Hej, piękne to! W takim razie źle czytałem manuala, bo szukałem właśnie
> tego. Mały minus za wstawianie pustych wierszy w miejsce ciag - chętnie
> podpatrzę jak rozwiązujesz ten problem.
>
> I jeszcze sprostowanie do Mateusza - ta moja linijka usuwa wszystkie
> ścieżki, czyli również /foo/bar. Zdaje się Tobie chodzi o usunięcie
> tylko jednej konkretnej - /tmp/foo-root/matkor.

Dokładnie. Chodzi o usunięcie: $RPM_BUILD_ROOT

[matkor w appserver SPECS]$ grep root
../BUILD/sip-snapshot-20040218/sipconfig.py
(...)
        self.sip_bin = '/tmp/sip-3.11-root-matkor/usr/bin/sip'

Na rzecz:
        self.sip_bin = /usr/bin/sip'

No i zdaje się że zapisanie w specu:

sed -i 's:$RPM_BUILD_ROOT::g' sipconfig.py

nie działa bo $RPM_BUILD_ROOT nie jest rozwijane
Jak rozwiązać ten problem i już będe chyba szczęśliwy ?
TIA

--
Mateusz Korniak