XML, HTML i polska odmiana

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 27 Lut 2004, 17:11:48 CET

On Mon, Feb 23, 2004 at 17:57:52 +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Mysle, ze trzenba by sie zdecydowac na jakas forme dopelniacza i narzednika:

Narzędnika? To ten co w nim jest 'HTML-em'? Bo to chyba miejscownik
będzie 'HTML-u'.

> HTML-a vs. HTML-u
> XML-a vs. XML-u
>
> MZ, obie sa poprawne (choc pewnosci nie mam).
> U nas w specach dominuja HTML-u i XML-a.
> A MSZ troche glupio brzmi: "do HTML-u lub XML-a".
>
> Comments ?

Stosować formy jednoznacznie określające przypadek. Ponieważ mamy 'w
HTML-u lub XML-u' w miejscowniku, to stosować 'do HTML-a lub XML-a' w
dopełniaczu, mimo że 'do HTML-u lub XML-u' też byłoby poprawne.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/