pdksh w /etc/shells

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 3 Sty 2004, 23:30:07 CET

On Sat, Jan 03, 2004 at 11:17:24PM +0100, Tomasz Pala wrote:
> Człowiek na pcol się skarży, że po instalacji przez sieć z komunikatem
> 'pdksh not installed correctly (hgw why)' (czy jakimś takim, piszę z
> pamięci, i tak wiadomo o co chodzi), nie miał /bin/(k)sh w /etc/shells,
> przez co nie mógł logować się na roota, którego to jest domyslnym
> shellem. Ja jakieś półtora tygodnia temu instalowałem PLD w chroocie i w
> /var/tmp został mi plik tymczasowy rpma o zawartości będącej
> %postinstall pdksh. Może to ma coś wspólnego.

Ma tyle, że do wykonania %post pdksh jest potrzebny glibc.
glibc wymaga basesystem, ten wymaga setup, setup wymaga_ł_ /bin/sh
(przez co tworzyła się pętla i rpm ją przerywał tak, że pdksh
instalowało się przed glibc).

Rozwiązanie to używać wczo^Wdzisiaj zbudowanego setup, który już nie
powinien wymagać /bin/sh.