[Ac] Dzisiejszy upgrade...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 5 Sty 2004, 18:55:18 CET

On Mon, Jan 05, 2004 at 06:09:56PM +0100, Daniel Mróz wrote:
> Czesc
>
> Po dzisiejszej aktualizacji czcionki wygladaja paskudnie i na dodatek
> Firebird i Thunderbird wywracaja sie co jakis czas bez zadnego
> komunikatu o bledzie. Ostatni upgrade byl robiony w sobote rano. Trudno
> mi powiedziec jakie pakiety moga byc winne takiego zachowania i niestety
> nie pamietam ktore zostaly zaktualizowane.

Jeśli chodzi o fonty, to takie coś w /etc/fonts/local.conf lub
~/.fonts.conf zapewne przywróci poprzednie zachowanie:

<match target="pattern">
        <edit name="autohint" mode="assign">
                <bool>true</bool>
        </edit>
</match>

(ma być wewnątrz <fontconfig> - jeśli plik jest pusty, to trzeba
 skopiować nagłówki np. z /etc/fonts/fonts.conf)

A na porządnie to by się przydało pooglądać, które fonty mają dobry
wbudowany hinting, i wymusić autohinting tylko dla reszty.

Z niestabilnością *birdów to nie powinno mieć nic wspólnego.