Syn marnotrawny

Michał Margula alchemyx w uznam.net.pl
Czw, 8 Sty 2004, 11:03:09 CET

Witam! :-)

	Syn marnotrawny (czyli ja), za sprawą wersji 2.0, powrócił na łono PLD.
Wczoraj spróbowałem zupgradować 1.0 do 2.0. Nie udało się. Najpierw rozjechała
mi się baza RPMa, później cała reszta. Zebrałem się w siłach i spróbowałem
instalacji 2.0 przez Internet. Niestety się nie udało, żadna karta w moim
komputerze (rtl8139, eepro100) nie ruszyła. O tym dalej.

Ostatecznie za czyjąś radą ściągnąłem mini ISO i wrzuciłem z niego pliki na
dysk, a następnie zainstalowałem dyskietką bootdisk_ide.img. Wszystko poszło
bez zarzutu, oprócz tego że po instalacji sieciówek nie chodziły. Objaw jest
taki - są wykrywane, świeci się link, mii-tool też informuje, że jest link,
ale nie ma na nich najmniejszego ruchu. Co ciekawe po użyciu kernela z gentoo
całość poszła bez bólu. Na #PLD ktoś mi podrzucił adres do kernela 2.4.24 i
całość zaczęła ładnie śmigać. Widocznie PLDowe kernele z serii 2.4.x w
poprzednich wersjach miały jakiś błąd (na 2.2.25 działało również OK). Po
prostu 2.4.24 działa i już :).

Z większych problemów, to przy instalacji pakietu setup pojawił się błąd w
postinstall i nie stworzył /etc/shells. Przez to nie było możliwe zalogowanie
się systemu.

Drugi problem to taki, że locale są szukane w /usr/lib/locale, a wszystkie
pakiety pchają je do /usr/share/locale.

Pozostałe błędy wymienie już w punktach:
1) nie działa sprawdzanie pisowni aspellem w kmailu
2) KDE ma niepełne tłumaczenia (ale to chyba wina KDE? np przy wylogowywaniu
jest EndSession)
3) kmail jest po polsku, ale jeśli odpalę go z wnętrza kcontact, to już jest
po angielsku
4) uruchom ponownie i zamknij system nie działa ani z menu w kde, ani z kdma
5) serwer Xów znowu defaultowo słucha na porcie 6000, a kiedyś już z tego
zrezygnowaliśmy

To w sumie tyle. Ciekawe czy komuś się ta klepanina przyda. Podsumowawszy -
poza drobnymi niedociągnięciami, PLD 2.0 to jest to. W ostatniej chwili
odciągnęło mnie od gentoo :).

Pozdrawiam

--
Michał Margula, alchemyx w uznam.net.pl, http://alchemyx.uznam.net.pl/