pro-police...

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Pią, 9 Sty 2004, 09:28:53 CET

Dnia czw 08. stycznia 2004 14:47, Witold Krecicki napisał:

> Pisalem na priva, pisze na grupe
> OD-TAKICH-RZECZY-JEST-SELINUX

Moment, zeby ktos nie pomyslal sobie, ze ja tu jakies fanaberie
wypisuje i chce cos forsowac: NIE. Bron Boze! Ja wiem, ze to nie jest
do zrobienia... mase byloby z tym klopotu!

Zastanowcie sie jednak nad taka rzecza:

1. po co "userowi" prawa do odczytu plikow (wykonywalnych) do ktorych
ucielismy prawa wykonywania dla lusera a zostawilismy root-owi?
np. /sbin/ping?
2. po co userom prawa do wykonywania(!) polecen, ktorych wykonanie nie
przyniesie mu zadnych "korzysci" (np. /sbin/fdisk)
3. po co prawa odczytu na skryptach shellowych dla userow do ktorych
nie ma praw wykonywania? (tutaj wystarczy, ze zrobi: /bin/sh
nazwa_skryptu)

--
Rafał Cygnarowski
rafi w pers.pl