pro-police...

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Pią, 9 Sty 2004, 10:55:03 CET

Mniej wiecej Fri, Jan 09, 2004 at 09:28:53AM +0100, zainteresowany Rafał Cygnarowski rzekl:
> Zastanowcie sie jednak nad taka rzecza:
>
> 1. po co "userowi" prawa do odczytu plikow (wykonywalnych) do ktorych
> ucielismy prawa wykonywania dla lusera a zostawilismy root-owi?
> np. /sbin/ping?
> 2. po co userom prawa do wykonywania(!) polecen, ktorych wykonanie nie
> przyniesie mu zadnych "korzysci" (np. /sbin/fdisk)
> 3. po co prawa odczytu na skryptach shellowych dla userow do ktorych
> nie ma praw wykonywania? (tutaj wystarczy, ze zrobi: /bin/sh
> nazwa_skryptu)

Bo to jest Unix i tu wszystko jest robione inną filozofią, ja też bym
chętnie widział takie coś o czym piszesz, ale to się tak nie da...

Jak chcesz to zrobić to na początek zrób możliwość należenia grupy do
grupy ;-)

Zbyniu
--
\78\32\14\46\67\67\90\1A