[Ac] hinting w praktyce gnome

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 12 Sty 2004, 22:55:25 CET

On Mon, Jan 12, 2004 at 10:23:23PM +0100, Marcin Krzyzanowski wrote:

> i co dalej ? znajomosc zwiazana z technikami wyswietlania czcionek nie
> są zbyt bliskie mojemu sercu, zresztą chodzi o to ze standardowy wygląd
> jest nie do przyjęcia i to jest poprostu brzydkie w praktyce. Powinno

Zależy od fontu. Nie wszystkie mają skopany hinting.

> byc tak jak poprzednio a jak komus sie chce to niech sobie włączy a nie
> odwrotnie, poprostu obecny stan pozostalych elementow - nie jest
> przystosowany do wykozystania tego fjuczeru dzieki czemu dostajemy
> poprostu brzydkie cos.

Domyślnie jest tak z powodu API freetype (wybór autorów - żeby wyłączyć
hinting lub wymusić autohinting trzeba dodać flagę).

> Jesli to jest jeden przelacznik, a czy to jeden prelacznik zalatwia
> sprawe ?

Można dla każdego fontu oddzielnie.
Dobranie opcji dla domyślnej konfiguracji polecam komuś zajmującemu się
estetyką ;P
Jak wyżej - man fonts-conf, własności "hinting" i "autohint".

Sposób na wymuszenie autohintingu dla wszystkich fontów już kiedyś
podawałem (czy to wygląda lepiej czy gorzej zależy od fontu, rozmiaru
itp.):

<match target="pattern">
        <edit name="autohint" mode="assign">
                <bool>true</bool>