Fwd: ERRORS: kdebase.spec

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 13 Sty 2004, 09:58:23 CET

On Tue, Jan 13, 2004 at 09:29:28AM +0100, Jacek Konieczny wrote:

> A co rpm robi w funkcji obsługujących sygnał? Jest cała masa rzeczy
> których w signal-handlerze nie wolno robić, a czym się większość
> programistów nie przejmuje. Może RPM sobie na zbyt dużo tam pozwala.

Raczej nie - już wiem skąd się bierze bzdurny adres powrotu - taki jest
przekazywany do jądra jako restorer (w wywołaniu rt_sigaction) przez
glibc w obsłudze sigaction(), a dokładniej wrapperze
__syscall_rt_sigaction() (sysdeps/unix/sysv/linux/alpha/rt_sigaction.S).
Coś tam się zmieniło od 2.3.2 i podejrzewam, że w tym jest jakiś błąd.
Nie wiem jeszcze na czym polega i jak naprawić - coś jest skopane przy
przeliczaniu relokacji i wychodzą bzdurne adresy powrotu, gdzieś
wewnątrz funkcji, w rpm-ie akurat związanej z NLS...

Hm! Mam już pewne podejrzenia...
Ale napiszę, jak sprawdzę.