nowy mirror

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Śro, 14 Sty 2004, 11:19:53 CET

On Wed, 14 Jan 2004, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> To jest oczywiste.
> Zastanawiam sie nad technologia mirrorowania. Moze jakos tak:
> - po kazdej regeneracji indeksow rsyncowanie drzewka, w ktorym byly one
>   regenerowane
> - po kazdej generacji iso sciagniecie ich na boku i podmiana po sciagnieciu
>   (to moze potrwac, lepiej miec caly czas spojne zasoby)
> - co godzine lub kilka godzin rsyncowanie calosci oprocz iso.

Ja bym zasoby podzielil na 3 czesci:
- zasoby ro, niezmienne (tu PLD 1.0 bez updates)
- zasoby rw, szybkosynchronizowalne, (Ac, Ra-updates)
- zasoby rw, wolnosynchronizowalne (iso Ac)

I teraz, o ile te pierwsze wystarczy zmirrorowac raz,
dla drugich rsync po kazdej zmianie.
Tylko jak to rozwiazac by:
1. czas rozsynchronizowania byl najmniejszy
2. obciazenie ep09 przez rsynca bylo jak najmniejsze.
3. Wtedy rsync.pld-linux.org moglby wskazywac jeden z mirrorow?

Probowal ktos raid1 po sieci albo drbd?

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-