upgrade glibc

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 16 Sty 2004, 15:26:59 CET

On Fri, Jan 16, 2004 at 10:38:50AM +0100, Jacek Konieczny wrote:

> A może wrzucić /lib/postshell zarówno do glibc{,64} jak
> i do glibc-misc? RPM nie powinien marudzić, bo to ten sam plik.

Brzydkie trochę, i niczego nie rozwiąże, jeśli /sbin/postshell będzie
w glibc-misc, a nie glibc.

> Ja bym wolał pozostawić rozdzielone glibc i glibc64, chociażby dlatego
> że nawet jak RPM pozwala instalować i upgrejdować pakiety w wersjach
> 32-bit i 64-bit, to jest problem z usunięciem jednej (np. tylko 32-bit)
> wersji, gdy obie mają to same NVR.
>
> Można by też budować glibc na 32-bit i glibc64 na AMD64, zawierające
> całą zawartość glibc-misc, ale wtedy aby zainstalować 32-bit glibc
> trzeba ściągnąć 4MB tego co już jest w systemie.
>
> W sumie można zostawić glibc-misc, ale postshell i ldconfig zostawić
> w /sbin w pakiecie glibc{,64}.

Tak by było lepiej.

> Jednak w takim przypadku wolałbym
> wcześniej sprawdzić jak te kolorki wyglądają w praktyce.

Kiedyś próbowałem na x86 - ze zmienionym jednym makrem ;)
Nie nadpisywał binarki wersją w innym kolorze.
Ale nie wiem, czy to będzie działać w przypadku pakietów o innej
nazwie.

> No i nie
> ułatwiłoby to instalacji glibc-3.x w przyszłości ;-)

Na razie trudno powiedzieć cokolwiek na ten temat ;)

Teraz mają jakieś problemy z release, niby VERSION=2.3.3, wydania nie
było, niedawno Drepper napisał, że następna wersja to 2.3.4...