Atak Zombie na builder AMD64

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Sob, 17 Sty 2004, 12:13:43 CET

On Sat, Jan 17, 2004 at 11:28:40AM +0100, Jacek Konieczny wrote:
> W nocy builder AMD64 został zaatakowany przez kilkanaście tysięcy
> Pythonów-Zombie. Dzięki heroicznej i pełnej poświęceń walce
> administratora i undefineda udało się atak odeprzeć. Jednak praca
> serwera zostaje wstrzymana do czasu zlokalizowania i zamknięcia
> wrót do Piekielnych Wymiarów (czymkolwiek one są).

Zombie były ze skryptów automatyki buildera. Na pewno źródłem procesów
zombie jest load_balancer.py (nie obsługuje SIGCHLD), ale raczej nie
tylu i po zakończeniu load_balancer.py wszystkie zombie powinny zniknąć.
Mimo wszystko warto byłoby to poprawić.

Podczas tamtego zgonu serwera nie sprawdziłem czy "init" chodzi, może on
zdechł? Wtety zombie z load_balancera mogłyby się kumulować.

Teraz uruchomiłem automatykę ponownie. Dałem "ulimit -p 500" gdzie się
tylko dało i zobaczymy...

Pozdrowienia,
        Jacek