Bind + UTF-8

Jacek Konieczny jajcus w pld.org.pl
Nie, 18 Sty 2004, 14:42:03 CET

On Sun, Jan 18, 2004 at 12:20:32PM +0100, Michal Kochanowicz wrote:
> No to w takim razie lipa :( Czy mógłbyś podać źródło tej informacji (o
> podkreśleniach). Przejrzałem RFC 1034 i znalazłem tam jedynie (w punkcie
> 3.5) zalecenie odnośnie składni nazw, które wyklucza podkreślenia.

RFC 1034, ani RFC 1035 nie zabrania żadnego znaku w etykiecie ("label")
domeny.

RFC 1035 nawet przewiduje takie coś dla plików zone:

[...]  Quoting conventions allow arbitrary characters to be
stored in domain names. [...]

\X              where X is any character other than a digit (0-9), is
                used to quote that character so that its special meaning
                does not apply.  For example, "\." can be used to place
                a dot character in a label.

A więc w systemie DNS nic nie zabrania uzywania np. znaku "_".

Tamto zalecenie dotyczy używania nazw domenowych dla istniejących
aplikacji. "_" jest zabroniony w skutek wcześniejszego RFC (nie chce mi
się go szukać, ale jakieś "requirements for internet hosts" to było),
który zabrania go w nazwach hostów.

A "_" jest wymagany przez RFC 2782:

The format of the SRV RR

   Here is the format of the SRV RR, whose DNS type code is 33:

        _Service._Proto.Name TTL Class SRV Priority Weight Port Target

        (There is an example near the end of this document.)

   Service
        The symbolic name of the desired service, as defined in Assigned
        Numbers [STD 2] or locally.  An underscore (_) is prepended to
        the service identifier to avoid collisions with DNS labels that
        occur in nature.

Uniwersalne narzędzie do pobierania rekordów z DNS, jakim jest host, nie
może narzucać ograniczeń nie narzuconych przez protokół. Co innego jakby
to było narzędzie robiące rozwikływanie nazw do IP i na odwrót.

Pozdrowienia,
        Jacek