gabber i antyspamy

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 20 Sty 2004, 09:51:41 CET

On Tue, Jan 20, 2004 at 09:05:03AM +0100, Paweł Gołaszewski wrote:

> blocked using bl.spamcop.net, reason: Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?152.2.241.57
>
> Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie postawa "administratora" gabbera,
> który po prostu ignorował mail-e ze spamcop-a. I to musiał kilka
> zignorować, bo żeby się tam dostać trochę trzeba się postarać.

Teraz robię z Sergiuszem eksperyment - majle do postmastera są
forwardowane do mnie, więc jak będzie coś od SpamCopa to tym razem
reakcja powinna być właściwa.

Porzy okazji przyznam się, że w tej blokadzie mogłem mieć swój udział
- dużo SPAMu ostatnio przychodzi na pld-bugs i mogłem go wysłać razem
z innym spamem, nie dość dokładnie przeglądając. Pocieszające dla mnie
jest to, że jeden taki głupi user raczej nie starczy... ;-)

Myślę że można by ograniczyć liczbę takich pomyłek inaczej konfigurując
luisty które obecnie są otwarte dla wszystkich (feedback i pld-bugs).
feedback z założenia ma być otwarte, więc jedynie co można zrobić,
to jakoś wyraźniej oznaczać majle przychodzące z tej listy, np. przez
prefix "[pld-feedback]".

pld-bugs IMHO nie musi być otwarta. Nawet jeśli mają tam wysyłać ludzie
a nie tylko znane automaty, to mogłaby być to lista moderowana.

Pozdrowienia,
	Jacek

PS. A teraz hop-siup i wątek przenosi sie na pld-discuss-pl w pld-linux.org.