nameif i rc-scripts/instalator

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 22 Sty 2004, 11:32:34 CET

Kumpel niedawno znalazł narzędzie, o którym marzyliśmy od dawna
(ale nigdy porządnie nie szukaliśmy) - nameif. Pozwala ono ustalić
na sztywno nazwy interfejsów, według adresów MAC sieciówek.

Bez tego zamiana eth1 na eth0 (czasem potrzebna) wymagała przekładania
kart w slotach, a czasem nie była możliwa (jeśli oba interfejsy były
częścią jednej "wieloportówki"). nameif jeszcze nie próbowałem,
ale manual pozwala mi mieć co do niego duże nadzieje.

IMHO warto byłoby dodać wsparcie dla nameif do rc-scripts (żeby
/etc/mactab było ładowane przy starcie systemu) i instalatora (żeby
tworzył początkowe /etc/mactab).

BTW. przypomniał mi się bug w instalatorze - znalazł dwie sieciówki
i dwa moduły do nich. Pisał że użyje pierwszy jak nic nie podam,
a używał drugiego.

Pozdrowienia,
	Jacek