[Ac] Bootsplash, framebuffer (nVidia)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 23 Sty 2004, 11:27:04 CET

On Fri, Jan 23, 2004 at 11:21:55AM +0100, Daniel Mróz wrote:
> Czesc
>

> W pliku /etc/sysconfig/bootsplash stoi:
>

> # REMEMBER: changing BOOT_SPLASH, BOOT_SPLASH_RESOLUTIONS, THEME should be
> #           followed by mkinitrd

geninitrd?

> Druga sprawa: jak uruchomic framebuffer na nVidia i k2.6.2?
> /etc/sysconfig/fbset:
>
> [root w rei root]# grep '=' /etc/sysconfig/fbset | grep -v '^#'
> FBMODE_default="1024x768-75"
> FBMODULE="rivafb"
> DEPTH=16
> FBDEV_NUM=0
> FBTERMINALS="1 2 3 4 5 6 7 8"
>
> a przy starcie mam komunikat o braku framebuffera 0 (modul jest
> ladowany). Parametr vga przy lilo dziala, a z fbset nie chce. Z kolei
> uruchomiony z palca rozwala terminal i nie zmienia rozdzielczosci.

Moduł fbcon wczytany (ew. wkompilowany)?

Druga rzecz to to, że fbdev w 2.6 jest nadal rozgrzebane i nie
dokończone - przez co fbset nie do końca działa.
Np. na tdfxfb zmienia rozdzielczość (i to wszystkich konsol zamiast
tylko aktualnej :/), ale logiczne rozmiary terminala trzeba zmieniać
oddzielnie przez stty.