nasz wspanialy rpm

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 1 Lip 2004, 19:14:02 CEST

On Thu, Jul 01, 2004 at 07:00:38PM +0200, havner wrote:

> [...]

Tego aktualna nie sprawdza w ogóle. Poprzednia wersja sprawdzała częściowo.

Były złe definicje _noautoreqdep w specach do nvidii i firegl.
Swoją drogą, nie masz ogólnosystemowych definicji
w /etc/rpm/noautoreqdep? Tam powinno siedzieć libGL.so.1.

> Znowu to powiem, ale jestem za wyrzuceniem tej latki.
> Nie znam dokladnie konstrukcji rpm'a, ale to chyba dziala tak, ze on autoreq
> okresla sobie jakos tam, przed swoimi provides (i bez nich) a dopiero przy
> instalacji moze sprawdzac co ma to co on potrzebuje (uwgledniajac swoje
> provides). Wtedy ciezko to bedzie poprawic.
> Qboosh, nie bron tej latki, wyrzucmy ja. Ladne R: maja byc wpisane w specu,
                                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

A zdajesz sobie sprawę, ile to jest linii?

> nie robmy az takiej automatyki, bo potem nie wiadomo ktory require skad
> pochodzi.

A tak swoją drogą, potrzebny jest mechanizm domyślnych pakietów
dostarczających dane własności (ale to do poldka, nie rpm-a).
Jak ktoś chce nvidię, firegl, czy określony motyw KDE/GNOME/itp., to
sam je zainstaluje explicite.
Ale teraz poldek potrafi pociągnąć nvidię czy firegl po zależnościach
(dla dowolnego programu używającego OpenGL), jeśli nie było jeszcze
libGL.so.1 w systemie. A to nie jest to, o co chodzi, bo te
implementacje nie działają z większością sterowników.
Podobnie po zależnościach mogą być wciągane dowolne motywy, które
u niektórych osób powodują "dziwne" reakcje (np. KDEGirl).