nasz wspanialy rpm

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 1 Lip 2004, 19:59:55 CEST

On Thu, Jul 01, 2004 at 07:38:03PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> Sprawdzanie provides i tak by nie wystarczyło, rozwiązywało tylko część
> przypadków (kiedy dany zamiennik był w tym samym pakiecie, a to mały
> procent przypadków użycia _noautoreqdep).

(tu dygresja - na wszelki wypadek, bo nie napisałem poprzednio: to jest
standardowe zachowanie rpm-a, nie naszej łaty, którego nie da się wyłączyć
_bez_ łaty autodep w sposób inny niż "AutoReqProv: no" dla całego pakietu
(requires dla danej binarki można jeszcze pominąć przez chmod -x binarka,
ale to jeszcze brzydsze od _noautoreqfiles czy _noautoreq):

> Część tych przypadków wynika z innego złego zachowania rpm-a - np.
> firefox czy thunderbird nie powinny w ogóle dostarczać ani wymagać
> libxpcom.so i podobnych rzeczy, bo mają tylko prywatne wersje,
> niedostępne dla innych programów w systemie.
> A dostarczają, i poldek potrafi próbować bez sensu dossać firefoksa do
> galeona.

No i zapomniałem o konkluzji: tą automatykę też wycinać, bo
niedoskonała?

> To tu jest jakiś błąd. Poszukam...

Już widzę.
Nie tyle błąd, co w aktualnej wersji definicje _noauto* w specu
_przykrywają_, a nie uzupełniają ogólnosystemowe (jak to było
w przypadku wrapperów).