SPECS: glibc.spec - alpha update: [...]

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 1 Lip 2004, 20:34:28 CEST

On Tue, Jun 29, 2004 at 10:39:03PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> wrrr. s/program/problem/.

> A jednak, na i686 jest grrrsecurity. Zbyt pochopnie uznałem, że nie.
> Na pozostałych builderach, na których glibc się zbudowało - nie ma.
> Więc jednak...? Spróbuję namierzyć winnego.
> Podejrzewam coś z uruchamianiem elfów lub przekazywaniem parametrów
> do ld.so.

To kwestia "ficzera" RANDMMAP. ld-linux.so.2 potraktowane paxctl -r się
nie wywala.
Stąd losowość owego wywalania... pytanie dlaczego się wywala.
Podejrzewam wylosowanie zachodzącego adresu albo... zerowego? (ale za
małe prawdopodobieństwo, 1/2**16).
Niestety wywala się za wcześnie, żeby cat /proc/self/maps zadziałało.