SPECS: makegen (NEW) - new script (almost as good as emerge)

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pią, 2 Lip 2004, 03:16:41 CEST

jpc wrote:
> Author: jpc                          Date: Fri Jul  2 00:54:34 2004 GMT
> Module: SPECS                         Tag: HEAD
> ---- Log message:
> - new script (almost as good as emerge)

;P

Cieszcie się lub płaczcie, ale spodobało mi się dłubanie w sh. ;-)

Cel:
   wygenerować Makefile pozwalający na zbudowanie pakietu i wszystkich
   nieobecnych BuildRequired. (może też Required?)

Użytek:
./makegen <nazwa_pakietu>
make

Dodatki: (pliki w pwd, rekordy oddzielone \n)
   hold-pkgs - pakiety, których nie ruszać (pakiety, nie spece)
   package-opts - opcje do przekazania do rpma (także przy liczeniu
                  zależności); format: plik_spec:opcje_rpma

Dodatkowo wysmarowałem (wystartowałem z tego, co niedokończone wisi w
./builder) skrypt szukający speca dla podanej nazwy pakietu (choć pewnie
będzie go trzeba przepisać). Może warto wydzielić ładną funkcję z tego
lub po prostu podpiąc go pod ./builder? (chyba, że uznamy ./builder za
niskopoziomowy i sprawimy, by makegen działał bezbłędnie)

Uzytek:
./find-spec <nazwa-pakietu>

Nazwa speca idzie na stdout.

Dodatki: (pliki w pwd, rekordy oddzielone \n)
   hardcoded-pkgs - lista nazwa_pakietu:nazwa_speca dla podejmowania
                    trudnych żyviowych decyzji (i dla poprawiania błędów
                    - prawdopodobnie każdy doda np.
                    XFree86-devel:X11.spec, bo inaczej z uporem maniaka
                    będzie mu znajdować XFree86.spec, to samo jeśli
                    chodzi o implementacje OpenGL i takie tam)

Prosiłbym ludzi o mocnych nerwach o testy tego skryptu. Wszelkie uwagi
mile widziane (choć wolałbym pozostać nieubłocony).

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa