[Ac] passwdgen nie działa czy jak ??

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 9 Lip 2004, 15:29:38 CEST

On Fri, Jul 09, 2004 at 03:21:08PM +0200, Marcin Krzyzanowski wrote:
> ale chyba bardziej sensowne niz obecne /dev/randow w tym zastosowaniu,
> tak mi sie wydaje, no bo kto będzie czekał az mus ie wygeneruje np. 10
> hasel ? to juz lepiej puścić psa na klawiature i niech sobie pochodzi -
> bedzie szybciej :)

Jeszcze są sprzętowe generatory, wbudowane w niektóre chipsety płyt
głównych. Ja próbowałem użyć tego co siedzi "pod" moimi Opteronami.
Jest sterownik, urządzenie w /dev i niby nawet działa. Ale nie jest
całkiem kompatybilne z /dev/random i takie svn się wieszało przy próbie
korzystania z tego.

Podejżewam, że read() z dużym buforem na /dev/random daje tyle danych
ile jest entropii, a na /dev/amd768_rng próbuje dać tyle ile aplikacja
sobie zażyczyła. Ale to wszystko to tylko gdybanie...

Pozdrowienia,
	Jacek