wielokrotny kernel vs wielokrotne iptables

BartOwl bartowl w pld-linux.org
Nie, 11 Lip 2004, 18:54:27 CEST

niby mozna miec wiele kerneli zainstalowanych jednoczesnie... ale jednak
nie do konca. szczegolnie jesli uzywa sie iptables, a raczej najczesciej
wlasnie tak jest.
generalnie chodzi o to, ze iptables z 2.4.20 nie dziala z jajem 2.6.7 i
odwrotnie.. a ze nie mozna miec kilka iptables naraz, to robi sie
problem... i stad moja propozycja:

moze by tak iptables zrobic w taki sposob, zeby zamiast
/usr/lib/iptables instalowaly sie w /usr/lib/iptables-`uname -r`
podobnie dla plikow /usr/sbin/iptables{,-save,-restore}

nie wiem co z dokumentacja typu many itd, ale generalnie tez cos by sie
z tym dalo zrobic...

no i oczywiscie mala modyfikacja rc-scripts, ktore beda przy starcie
ustawialy odpowiednio symlinki?

wiem, ze to nie najladniejsze obejscie, ale umozliwia posiadanie zarowno
jaja 2.4 jak i 2.6 w systemie...

Ps. wiem, ze mozna sobie zrobic /usr/sbin/iptables24, ale to lamie
troszke zaleznosci z programami typu iptables-init... a po co?
PPs. co sadzicie o tym?
--
 'o,o' Bartlomiej Sowa-\ /-Surfuje w NYSIE-|-gg4087038-\ /---- |\ ----\
 (  ))     BartOwl      |   bartowl (at) pld-linux.org  |  WS  |_\ ROX )