bootsplash/framebuffer # raport

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 19 Lip 2004, 22:03:48 CEST

Nie wiem jak jest z fb w aktualnych 2.6.8-rc, pewnie znowu coś popsuli.
Poprawili już oopsa przy ponownym con2fb na tej samej konsoli? (moja
łata była tylko workaroundem)
Weszła już łata przywracająca zmianę rozmiarów (logicznych) terminala po
fbset? Bez niej trzeba (było) używać stty po fbset.

boosplasha nie ruszam w ogóle, kiedyś zajrzałem i zobaczyłem tylko
przywiązanie do vesafb i podziękowałem. Brzydki hack.
I tak u siebie nie chcę żadnych graficznych śmieci przy starcie systemu.

On Mon, Jul 19, 2004 at 07:46:03PM +0200, Paweł Sikora wrote:
> 1).
> po odpaleniu fbset przy vesafb=y i rivafb=m nastepuje tylko migniecie ekranu,
> ale monitor sie nie przestawia. mim to fbset informuje, ze ustawil zadana
> rozdzielczosc. po przebudowaniu jajka (2.6.8-0.12) z vesafb=n i rivafb=y
> przelaczanie trybow funkcjonuje poprawnie (zrzut [1]).

Przy dowolnym fb w module samo załadowanie modułu nie działa - dopiero
trzeba dla każdej konsoli użyć con2fb do przypięcia konsoli do danego
fb. Może to to.

> 2).
> fbset --all nie ustawia trybu na wszystkich konsolach.

rivafb na 2.6.x nie używałem.
tdfxfb w 2.6.x dla odmiany zmienia rozdzielczość fizyczną globalnie,
ale coś czytałem, że mają poprawić. Ciekawe kiedy :/
(niekrytyczne, ale czasem wygodne; w 2.4.x działało dobrze)

> 5).
> po recznym wymuszeniu fbset -depth 32 1024x768-75 dostaje oopsa
> i jest juz po zabawie (zrzut [3]).

Witamy bootsplash