%post w phpMyAdmin

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 21 Lip 2004, 21:10:43 CEST

On Wed, Jul 21, 2004 at 07:20:05PM +0200, Tomasz Wittner wrote:
> [...]
> Mam nadzieję, że zostało dobrze poprawione.

> Nie wiem, czy nie musiałbyś zmienić nazwy większości specy (nazwy są zazwyczaj
> pisane z wielkiej litery). Oki, patrzymy:
> $ ls -1 php{ldap,My,Pg}[aA]dmin/SOURCES/*.*.*
> phpldapadmin/SOURCES/phpldapadmin-0.9.4b.tar.gz
> phpMyAdmin/SOURCES/phpMyAdmin-2.5.7-pl1.tar.bz2
> phpPgAdmin/SOURCES/phpPgAdmin-3.4.1.tar.bz2
> Niech nazwy się będą pisane małymi literami lub tak, jak oryginalne tarballe,
> żeby nie było cudowania w %setup itd.

w "nazwą ... pakietu" chodziło mi o nazwę tarballa/katalogu w środku/
pakietu używaną przy budowaniu - w przypadku pakietów używających ac/am
zwykle to są te same nazwy.

> Inna sprawa - nie znam sposobu na werbalizację wielkich liter np. phpMyAdmina.
> A Zope-CMF - to można zawsze przespelować [1].
> Nie znam debiana.

Wszystko na siłę małymi.
I do tego jakieś przedrostki/przyrostki - w ramach danej klasy pakietów
konsekwentne, ale dystrybucji już nie bardzo.
Nie domyśliłbym się, że np. modułu Perla MIME::Base64 należy szukać
w pakiecie libmime-base64-perl.
Z kolei moduły Pythona nie mają przyrostka, lecz przedrostek python-,
jak u nas.