bootsplash - testerzy poszukiwani...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pią, 23 Lip 2004, 15:46:14 CEST

On Thu, Jul 22, 2004 at 06:11:35PM +0200, Paweł Sikora wrote:
> na ftp w /test lezy kernel-2.6.8-0.14.i686.rpm
> z wbudowana obsluga splasha. chetnych zapraszam
> do testowania na roznych frambuffer-ach (riva,ati,itd).

Jak pisałem już mi zadziałało (na aty128fb), ale jeszcze pozostało parę
problemów.

1. FBDEV

a. Mimo, że w /etc/sysconfig/fbset mam:

FBMODE_default="800x600-90"

Startuje mi się z odświerzaniem 55Hz. Bez bootsplasha (gdy miałem
depth: 8) wystarczyło dać "fbset 800x600-90" "z palca" i było OK (90Hz)

b. Ten problem występował też na wsześniejszych kernelach 2.6.x
z VesaFB:

Gdy na konsoli mam uruchomiony program ukrywający kursor (mutt), to po
przejściu do Xów i powrocie na konsolę kursora brakuje na wszystkich
konsolach i żeby na którejkolwiek się pojawił muszę zmusić program który
ukrył kursor na konsoli z której się do Xów przełączałem (a może do
której się z Xów przełączyłem) do pokazania kursora.

Wkurza mnie to bardzo, bo zwykle wygląda to tak:

1. Odpalam mutta na 1. konsoli, na innych mam shella, VIMa z jakimiś
plikami itp.
2. Odpalam Xy
3. Wracam do mutta (Alt-Ctrl-F1) i czytam pocztę
4. przechodzę do Xów (Alt-F7)
5. przechodzę na konsolę (Alt-F1) i potem na inną, żeby np. wpisać coś
w shellu albo mucie -- a tu niestety brak kursora :-(
więc:
6. przechodzę do mutta (Alt-F1), klepię ":" -- kursor się pokazuje
i mogę wrócić do pracy

Bardzo upierdliwe!

2. Bootsplash

Gdy mam odpalony bootsplash i dam /etc/rc.d/init.d/fbset restart, albo
zamieszam z fbset (dokładnie to dałem: "fbset 800x600-90" i "fbset
-depth 32 800x600-90") to mi się cały komp wiesza (Magic-SysRq działa).

Pozdrowienia,
	Jacek