rc-scripts

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Wto, 27 Lip 2004, 02:15:05 CEST

Bobby Spark wrote:

> eeeh... chyba już się pogubiłem...
> Nie pretykuje się pytania usera czy ma dawać clock --systohc ?
> - Oczywiście że nie!
> Robi się to bez pytania, domyślnie w wielu dystrybucjach.
> Np.:
> * RedHat 9 i Fedora 1.0
> * Slackware 9.1
> * Lindows
> a z innych:
> * FreeBSD chyba też tak robi, ale niewiele go rozumiem
> * no i oczywiście Windows
>
> oczywiście ostatniemu przykładowi nie należy ufać
> ale znani i lubiani tak robią, więc czemu nie ?

IMHO tak należy zrobić. Podczas startu jest wykonywana operacja odwrotna
i jeśli przy zamykaniu godziny się nie zapisze, to łatwo o rozjazdy i
dziwne godziny w logach (nie ma sensu w każdorazowym hwclock --systohc
po zmianie czasu; rdate tego też chyba nie robi, więc automatyczne
ustawianie nigdy nie poprawi czasu BIOSowego).

Jeśli nikt nie zaprotestuje, to jutro to poprawie.

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa