Ktoś mi to może wytłumaczy...

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 31 Lip 2004, 15:23:52 CEST

On Sat, Jul 31, 2004 at 14:10:21 +0200, The Undefined wrote:

> rozpakowywanie źródeł itepe. A czas pakowania tego do rpm-a jest raczej
> pomijalny.

Oglądałeś to na żywo na najwolniejszym builderze?

> javy są tutaj raczej wyjątkiem(bo w sumie to je się wyłącznie
> przepakowuje), na dodatek złym bo jak na razie to javy w pld nie ma ;)

java-blackdown.spec
A że niezbudowana? Cóż, X11 w PLD też nie ma:

poldek> ll X11*
package                                                build date               size
X11-driver-nvidia-1.0.6106-1                           2004/07/04 03:30       8.7 MB
X11-driver-nvidia-devel-1.0.6106-1                     2004/07/04 03:30     460.0 KB
X11-driver-nvidia-progs-1.0.6106-1                     2004/07/04 03:30     866.0 KB

> a przy rozpakowywaniu między gzip a bzip2 już takiej ogromnej różnicy
> nie ma.

Właśnie że jest.

> i używasz na niej poldka? :)

No...

> szczerze współczuję...

Jak przy niej siedziałem to współczułem swoim uszom (dysk...). Za to
pracując zdalnie tłumaczę sobie opóźnienia wolnym łączem;)

> haha :)
> jak user zapłaci to się daje. niestety u mnie częściej jest 2mbity na
> blisko 100 userów ;)

Phi. Praktycznie 2Mb/s (w teorii jest to łącze 3Mb/s) mam na 300 osób.
Ale jednocześnie pracuje ok. 70 i transfery w godzinach szczytu mam po
30kB/s. Dzięki ipp2p:)
W drugiej sieci mam 2.5Mb/s i 180 klientów - średni transfer na łączu
700kb/s; ponoć ludzie powyjeżdżali na wakacje, ale i tak nalegam, żeby
właściciel wziął mniejsze łącze, albo podpiął mi jeszcze z 50-100 osób,
bo się wykazać nie mogę.
Trzecia sieć - 2Mb/s, klientów ze 40, jednocześnie korzysta 5... z tym
to nawet nie wiem, co zrobić. Do tego jest tam niewykorzystane
kilkadziesiąt publicznych adresów IP i router sprzętowy kupiony za cenę
małego samochodu, serwer też niczego sobie...
Po wakacjach być może będę miał kolejne 2Mb/s i 100 osób - teraz ponoć
słabiutko chodzi (CBQ z 'kredytami' - jak ktoś ściąga w nocy, to w
'nagrodę' będzie na sztywno obcięty w dzień, idiotyzm).
Reszta to sieci z kilkoma-kilkunastoma znającymi się osobami, więc tc w
ogóle nie muszę używać.

> aktualnie podział przez ip. nie znalazłem skutecznego sposobu by
> kolejkować p2p - za dużo było takich którym p2p na porcie 80 łaziło...

-p tcp -m ipp2p
I prawdę powiedziawszy nie za bardzo rozumiem ten 80 port... Znaczy
serwery obsługujące zapytania i inni użytkownicy działają na 80 porcie?

> Pozatym formalnie to nie moja broszka z czego kto korzysta. Ja sie tylko
> martwię by transfer nie spadł poniżej odpowiedniego minimum... a
> nałogowych ssaczy troszke mocniej przycinam...

No formalnie to mnie nigdzie nie obchodzą transfery;) Tyle tylko że sam
nie chciałbym być blokowany przez 10 nałogowców.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/