kernel 2.6.5 i rmmod używanego modułu

Piotr Meyer aniou w root.pl
Śro, 2 Cze 2004, 10:57:21 CEST

On Wed, 2 Jun 2004 10:40:51 +0200
Sergiusz Pawlowicz <ser w pld-linux.org> wrote:

> To znaczy nie rozumiem, dziwisz się, że rmmod działa jak rmmod
> czy o co chodzi?

Wydaje mi się, że napisałem to, ale na wszelki wypadek powtórzę: moduł
3c59x jest jak najbardziej przez mój system wykorzystywany. W Starych,
Dobrych Czasach (czyli zanim zainstalowałem 2.6.x):
- lsmod pokazywał mi czy taki moduł naprawdę jest używany
- nie pozwalał mi na wyładowanie używanego modułu

Tak, jak dzieje się to w przypadku np. ext3:

# rmmod ext3
ERROR: Module ext3 is in use

Wychodzi na to, że część modułów nie ma prawidłowego "licznika użyć"
(czy jak to określić). Wygląda to na dolegliwość 2.6.5 (lub całej
serii 2.6.x). Ponieważ nie znalazłem nic konkretnego toteż uznałem,
że na wszelki wypadek warto dać znać o takim zachowaniu. A kerneli
innych, niż 2.6.5 pod ręką nie mam, więc nie jestem w stanie tego
sprawdzić. Teraz lepiej?

Pozdrawiam,
Piotr 'aniou' Meyer